Vi drar en lättnadens suck

Jag är på en fest hos en kompis. Och det är bra drag och stämningen är på topp. Men jag kan inte slappna av, för mitt älskade real spelar ikväll. Jag förbannar det faktum att jag inte har canal+. Jag har helt enkelt inte råd längre, och får förlita mig på rikare kompisar för att kunna se på matcherna.

Jag är nervös. Om Real förlorar nu så drar Barca ifrån, och vi hamnar i ett läge då vi är beroende av fiendens misslyckande för att fortfarande ha chans att vinna la liga. Samtidigt är jag förhoppningsfull. Vem vet hur den oväntade och långa bussresan kommer påverka Barcelona. Kanske, kanske kommer den få dem ur balans. Kanske..


Jag och några vänner smyger oss ifrån festen och på en iphone får vi reda på resultatet. 2-0. Jag drar en lättnadens suck och går tillbaka till festen med en öl i handen och flera på lager. Inga tappade poäng, trots en något urholkad trupp. Barca vann med 3-0. Jaja, fortfarande är det bara två poäng som skiljer. Nu kan jag slappna av

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0